سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه یک تلفن شبکه در خانه راه اندازی کنیم

چگونه یک تلفن VoIP در خانه راه اندازی کنیم

VoIP برای مدت طولانی وجود داشته است و در اوایل سال 2003 با اولین انتشار Skype محبوبیت پیدا کرد. برخلاف تلفن‌های سنتی، تنظیمات VoIP از اینترنت برای اتصال به دستگاه‌های دیگر استفاده می‌کنند. اسکایپ مسلماً شناخته‌شده‌ترین سرویس VoIP است و پشتیبانی آن از اتصالات با خطوط ثابت و تلفن‌های همراه معمولی، آن را از پلتفرم‌های مستقل مثل Facetime و Slack متمایز می نماید.
نصب فناوری VoIP معاصر به طرز شگفت انگیزی آسان می باشد و به همان خوبی (اگر نه بهتر از) اتصال معمولی روی تلفن همراه یا تلفن ثابت کار می کند. یکی دیگر از امتیازات تلفن های VoIP در خانه، دسترسی به طیف وسیع تری از ویژگی ها و در عین حال صرفه جویی قابل توجهی در پول در قبض تلفن شما است.
در این مقاله، مراحل مربوط به راه‌اندازی تلفن های تحت شبکه برای خانه یا محل کارتان را به شما آموزش می‌دهیم. اگر آماده شروع کار با VoIP هستید، حتماً لیست ما از بهترین خدمات تلفن شبکه را بررسی نمایید.
تلفن شبکه


مرحله اول: سخت افزار مناسب را دریافت کنید
برای شروع کار با VoIP به تجهیزات تخصصی زیادی نیاز ندارید. با این حال، چند خرید وجود دارد که می‌تواند کار را آسان‌تر کند یا فرصت‌های جدیدی را باز نماید.
برای نمونه، یک تلفن IP، تجربه یک تلفن سنتی را در حین استفاده از VoIP به شما می دهد. این گوشی ها از طیف وسیعی از برندها و با انواع ویژگی های منحصر به فرد در دسترس هستند. به عنوان مثال، سیسکو تلفن های شبکه را با 16 خط می فروشد. از طرف دیگر، برخی از شرکت ها آداپتورهایی را می فروشند که امکان استفاده از خطوط ثابت سنتی برای VoIP را فراهم می کند.
تلفن های شبکه معمولاً از طریق کابل اترنت به رایانه ها متصل می شوند. اجرای VoIP از طریق اتصال Wi-Fi از نظر فنی امکان پذیر می باشد، اما اتصالات سیمی سریعتر و قابل اعتمادتر هستند.
از سوی دیگر، یک تلفن فیزیکی برای یک سیستم VoIP به شدت ضروری نیست. برنامه های تلفن دیجیتال تجربه VoIP را بدون هیچ سخت افزار اضافی ارائه می دهند و این خدمات معمولاً مقرون به صرفه می باشند. برای نمونه ، Skype for Business اکنون در اشتراک تیم های مایکروسافت جذب می شود. مشترکین سازمانی می توانند بسته به نیاز خود طرح های تماس اضافه کنند. Nextiva، یکی دیگر از پلتفرم‌های محبوب VoIP، اشتراک‌های سالانه را با کمتر از 19.95 دلار برای هر کاربر در ماه ارائه می‌کند. شما اغلب می توانید همان کیفیت صدای عالی را با یک هدست کوچک روی گوش به جای یک تلفن فیزیکی دریافت نمایید.
مرحله 2: یک ارائه دهنده VoIP پیدا کنید
با وجود بسیاری از ارائه دهندگان VoIP، تشخیص اینکه کدام یک برای شما یا کسب و کار شما مناسب خواهد بود، می تواند دشوار باشد. گزینه‌های مختلف با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند و مجموعه‌های بسیار متفاوتی از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند، بنابراین باید قبل از تعهد به اشتراک، حداقل چند ارائه‌دهنده را با هم مقایسه کنید.
یکی از عوامل کلیدی که در VoIP جدید باید در نظر گرفت این می باشد که آیا توسط کاربر شارژ می شود، دقیقه یا ترکیبی از هر دو. همچنین ممکن است لازم باشد مزایای ویژگی های پیشرفته را در مقابل هزینه های اضافی بسنجید.
RingCentral، یکی از محبوب ترین ارائه دهندگان VoIP در سال 2020، دارای اشتراک Essentials با پرداخت سالانه فقط 19.99 دلار برای هر کاربر در ماه است. در حالی که مشترکین Essentials تماس های نامحدودی در ایالات متحده و کانادا دریافت می کنند، آنها همچنین به 20 کاربر محدود می شوند. کاربران استاندارد (24.99 دلار در ماه با پرداخت سالانه) 10 برابر بیشتر دقیقه رایگان دریافت می نمایند، همراه با پشتیبانی 24 ساعته، جلسات ویدیویی با حداکثر 100 شرکت کننده، و ادغام راحت با برنامه هایی مثل Slack، Office 365، و G Suite. .
در نهایت، تنها راه برای یافتن «بهترین» ارائه‌دهنده برای کسب‌وکارتان این است که به چند گزینه امیدوارکننده نگاه کنید و آنها را از نظر ویژگی‌ها و قیمت مقایسه کنید. برخی از سازمان‌ها با استفاده از VoIP منحصراً برای تماس با شماره‌های خارجی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند روی یک راه‌حل همه کاره برای تماس‌های VoIP و نیز جلسات داخلی و سایر اشکال ارتباط سرمایه‌گذاری نمایند.
مرحله 3: تجهیزات خود را وصل کنید و شروع کنید
زمانی که شما ابزار و غیره نرم افزاری که برای شروع کار با VoIP به آن نیاز دارید، آماده خواهید بود که همه چیز را کنار هم بگذارید و سیستم را راه اندازی کنید.
البته، مراحل خاص بسته به تنظیمات شما متفاوت خواهد بود - ممکن است لازم باشد تلفن های موجود خود را به آداپتورهای VoIP متصل کنید یا آنها را با تلفن های IP جایگزین کنید. به طور مشابه، برخی از تلفن های IP و روترها از برق از طریق اترنت پشتیبانی می کنند و به شما این امکان را می دهند که تلفن را برق رسانی کنید و با یک کابل اترنت به اینترنت متصل شوید.
برای مثال RingCentral دارای تلفن های از پیش پیکربندی شده ای است که پس از اتصال به اینترنت با VoIP کار می کنند. شما به سادگی آن را از طریق اترنت به روتر خود وصل می کنید و منتظر می مانید تا در نرم افزار VoIP شما نمایش داده شود. اما این فرآیند بسته به ارائه دهنده ای که از آن استفاده می کنید می تواند متفاوت باشد، بنابراین حتماً دستورالعمل های راه اندازی را به دقت دنبال کنید.
راه اندازی باید برای اکثر کاربران بدون مشکل انجام شود، اما احتمال دارد با مشکلات فنی یا سایر مسائل غیرمنتظره مواجه شوید. مجدداً، بهتر است اگر در راه‌اندازی VoIP خود مشکل دارید، با سازنده محصولی که مشکل دارد بررسی نمایید. این می‌تواند دستورالعمل‌های خاص‌تری را بر اساس سخت‌افزار و نرم‌افزاری که استفاده می‌کنید ارائه دهد، و بسیاری از ارائه‌دهندگان VoIP راهنماهای دقیقی برای راه‌اندازی و استفاده عمومی دارند.
خلاصه
تغییر از یک سیستم تلفن معمولی به VoIP می تواند ترسناک به نظر آید، اما این انتقال نباید آنقدر که به نظر می رسد پیچیده باشد. این سه مرحله به شما کمک می‌کند تا با تلفن شبکه راه‌اندازی کنید و به شما فرصت دسترسی به ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید را می‌دهد و در عین حال هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.
کاربران تلفن شبکه بیش از هر زمان دیگری در سال 2020 گزینه های بیشتری دارند، بنابراین راهنمای ما را برای بهترین خدمات VoIP برای اطلاعات بیشتر در مورد ارائه دهندگان برتر بررسی کنید. این برندها به همه چیز از شرکت های انفرادی و کسب و کارهای کوچک گرفته تا شرکت های بسیار بزرگ با ده ها یا صدها خط پاسخ می دهند.