سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تلفن تحت شبکه و تفاوت آن با سیستم ویپ چیست؟

تلفن IP به هر سیستم تلفنی گفته می شود که از اتصال اینترنت برای ارسال و دریافت داده های صوتی استفاده می کند. برعکس تلفن های معمولی که از خطوط ثابت برای انتقال سیگنال های آنالوگ استفاده می کنند، تلفن های IP از طریق روتر و مودم به اینترنت متصل می شوند.

اولین تلفن تحت شبکه در دسترس عموم در اوایل سال 1995 وارد بازار شد. اما در مقایسه با یک سیستم تلفن استاندارد، کیفیت صدای پایینی داشت و بسیار گران بود.

از آن زمان، فناوری تلفن های مبتنی بر اینترنت با جهش و مرز بهبود یافته است. تلفن تحت شبکه اکنون کیفیت صدای HD، هزینه های جاری ارزان تر و ویژگی های تلفن تجاری پیشرفته را ارائه می دهد.

و نیاز به سرمایه گذاری اولیه تقریباً هیچ است.

در این مقاله، ما به شما اطلاعات کاملی از تلفن IP ارائه می دهیم.

 

سیستم های تلفن IP از پروتکل اینترنت (IP) یا سایر پروتکل های دیجیتال برای انتقال ارتباطات صوتی به وسیله اینترنت استفاده می کنند.

اگر از سیستم IP PBX استفاده می کنید، داده ها به صورت دیجیتالی در یک شبکه محلی (LAN) منتقل می شوند و بعد به سیگنال های صوتی آنالوگ تبدیل می شوند و به PSTN ارسال می شوند.

 

 

با این حال، به دلیل هزینه های سخت افزاری و نصب بالا، IP PBX دیگر راه حل پیشرو نیست.

VoIP میزبانی شده به محبوب ترین راه حل تلفن IP تبدیل شده است. این به کسب و کارها اجازه می دهد از ویژگی های پیشرفته PBX بدون نصب سخت افزار در محل استفاده نمایند.

 

تلفن تحت شبکه

 

در اینجا خلاصه ای از نحوه عملکرد سیستم VoIP آورده شده است:


نحوه عملکرد سیستم VoIP

با VoIP میزبان، تلفن تحت شبکه شما داده های دیجیتال را از طریق اینترنت به ارائه دهنده شما ارسال می کند. ارائه‌دهنده شما مسیریابی تماس‌ها، صف‌های تماس و هر چیز دیگری را در فضای ابری مدیریت می‌کند.

همچنین می‌توانید از SIP Trunking برای اتصال IP PBX قدیمی به یک ارائه‌دهنده VoIP مدرن استفاده کنید تا از ویژگی‌های از دست رفته بهره بگیرید.

 

تفاوت بین VoIP و تلفن تحت شبکه چیست؟

این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما تفاوت ظریفی بین آنها موجود است.

تلفن IP هر سیستمی را توصیف می کند که در چتر مخابراتی مبتنی بر اینترنت، از جمله فکس و سایر سیستم ها قرار می گیرد.

در ابتدا، اصطلاح VoIP (Voice over Internet Protocol) خاص تر بود. این فقط به فناوری مورد استفاده برای برقراری و دریافت تماس های تلفنی به وسیله اینترنت اشاره دارد.

با این حال، در سال های اخیر، حتی ارائه دهندگان VoIP و شرکت های مخابراتی شروع به استفاده از این اصطلاحات به جای یکدیگر کرده اند. تلفن IP و VoIP هر دو سیستم های تلفنی را پوشش می دهند که از LAN (شبکه محلی) برای اتصال به اینترنت به وسیله مودم/روتر استفاده می کنند.

 

بسیاری از افرادی که به دنبال خرید تلفن تحت شبکه هستند گمان می کنند با خرید این محصول تمام سیستم ویپ را یکجا خواهند داشت که دیدگاهی اشتباه است؛ به همین منظور متخصصین شرکت نیتا در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد.

 

منبع: nextiva